L’any 1947, l’Alejo va decidir anar a viure a París i perfeccionar la seva formació artística. Va viatjar per Europa en cotxe, va visitar monuments i museus per tal de rebre la inspiració de tots aquells mestres que admirava. Un any més tard, Tilda Thamar es va reunir amb ell, a Paris.
Dos anys més tard, va realitzar la seva primera exposició a París on va presentar una gran diversitat de treballs: retrats, natures mortes, ciutats, paisatges… L’obra del pintor va rebre molt bones crítiques.
Va ser un període molt productiu i creatiu, ja que la seva dona el va fer costat i va ser el motor d’inspiració i d’una vida social intensa al Paris de la postguerra.
El 1956, la seva reputació com a retratista es va consolidar quan va rebre l’encàrrec de la Comtessa de París de retratar els seus onze fills. Marie-Charlotte Pedrazzini, periodista de la revista París-Match, va escriure un article sobre els onze retrats que va propulsar la carrera internacional de l’Alejo Vidal-Quadras. Vint-i-un anys més tard es van casar.
Pel seu estudi a Montmartre van passar membres de famílies reals: el rei Humbert d’Itàlia i les seves filles, la duquessa de Windsor, la princesa Grace i el príncep Rainier de Mònaco; també van posar per l’Alejo artistes com Anouk Aimée, Audrey Hepburn, Sir Arthur Rubinstein, Maria Callas, Marylin Monroe, Yul Brynner. A més a més personalitats com l’industrial Gianni Agnelli, la icona de la moda i de la societat Gloria Guinness, el baró Hans Heinrich Thyssen-Bornemisza i la família del magnat grec Aristòteles Onassis.
El ritme dels encàrrecs va augmentar, entre els seus nous clients es trobaven membres de les famílies reals d’Espanya, Itàlia, Grècia, Àustria, Jordània i Iugoslàvia; de les famílies principesques de Luxemburg i de Mònaco; així como el Xa i l’emperadriu d’Iran. A Brasil va retratar a quatre generacions de la mateixa família. A Argentina va fer els retrats de l’Amalia i Alfredo Fortabat.
Alejo Vidal-Quadras va crear un nou estil: expressiu, depurat i intimista. Va captar la personalitat i l’ànima dels seus models.